בית לחובבי המומינים בישראל

תרגום חדש לעברית של סיפור זכרונותיו של מומינאבא

סיפור זכרונותיו של מומין אבא זוכה כעת לתרגום חדש לעברית מאז 1979, שכמובן הגרסה ההיא כבר אינה מודפסת ולא ניתנת להשגה שנים רבות. התרגום החדש הוא המשך לסדרת התרגומים משוודית של דנה כספי לסדרת הספרים הקלאסית של המומינים מאת טובה ינסון, באופן הכי נאמן למקור, בהוצאת כתר ספרים. 

באופן אישי קראתי את שלושת התרגומים הקודמים של כספי ונהנתי מהם על אף שמזמן איני ילד. עברית יפה ועם הקפדה על הדקויות בתיאור העולם והסיפור של ינסון. אין ברשותי את התרגומים הישנים לעברית כדי לערוך סקירת השוואה אלא באנגלית.

בהקבלה לסדרה הקלאסית המצוירת, הספר מתאר את עלילות פרקים 59, 63 ו- 68 מלבד כמה הבדלים קלים.
ניתן לצפות בשלושת הפרקים המלאים הללו כאן באתר.


משפחת המומינים, זכרונותיו של מומינאבא

טקסט מהפרסום הרישמי (כנראה מופיע על הכריכה)

כשמומינאבא היה מומינטרול קטן וסקרן, הוא היה גם הרפתקן גדול. כאשר הוא חוטף צינון של קיץ ונאלץ לשכב במיטה, מציעה לו מומינאמא לכתוב את זיכרונותיו במחברת גדולה, כדי שמומינטרול וחבריו יוכלו לקרוא אותם ולגלות, למשל, איפה הכיר מומינאבא את אביו של סנופקין, מתי נפגשו הוריו של סניף, איך הציל מומינאבא דמות מסתורית מידי הגרוק המפחידה, כיצד הכיר את מאי הקטנה ועוד ועוד מקורותיה של המשפחה הספרותית האהובה עלינו ביותר.

היכן לרכוש?

בחנויות הספרים המקומיות והאינטרנטיות.

עדכון 20/01/23

אתר עברית מציע כעת גרסה דיגיטלית של הספר, אותו ניתן למצוא כאן.
באותו הקישור ניתן גם לקרוא בחינם את הפרק הראשון של הספר. להלן קטעים נבחרים ממנו.
יש לציין כי כותב שורות אלו אינו מקבל שום תמורה בגין ההפניה לאתר עברית, אבל זו החנות היחידה שמציעה גרסה דיגיטלית, "וכפילוסוף" חפצים ורכוש גשמי אינם חשובים כלל בעיני :)

אני, אביו של מומינטרול, יושב הערב לחלוני וצופה בגחליליות הרוקמות אותות סודיים בחשכת הקטיפה של הגינה. עיטורים מסולסלים, בני חלוף, של חיים קצרים אך מאושרים!

מי ייתן ורשימותיי הצנועות יסבו הנאה לכל המומינטרולים ובמיוחד לבני, ויקנו להם ידע. אמנם זיכרוני, שהיה פעם מצוין, ודאי התעמעם קצת עם הזמן, אבל למעט אי אלו הגזמות קטנות ובלבולים פעוטים, שללא ספק רק יוסיפו צבע ולהט, האוטוביוגרפיה הזאת תהיה לחלוטין מדויקת ונאמנה לאמת.

ואתה, ילד קטן וחסר בינה, שרואה באביך דמות מכובדת ורצינית, קרא את הסיפור הזה על חוויותיהם של שלושה אבות וזכור להבא שאבא אחד אינו שונה מהותית מאבא אחר (על כל פנים לא בצעירותו).